viernes, 6 de noviembre de 2015

Avaluació joc multimedia

Aquesta setmana hem treballat com podem identificar si un joc multimedia és adequat o no per utilitzar a les nostres aules. Sempre haurem de tenir en consideració l'edat i les característiques del nostre grup classe i el què volem treballar amb ells.

Per poder fer una avaluació mínimament adequada hem elaborat una taula d'avaluació en petit grup, ara cada una de nosaltres aplicarà aquesta taula a un joc multimedia que trobem en xarxa per poder determinar sí és o no un bon material per utilitzar a les nostres aules.

El material multimedia que jo he avaluat és el següent:


    Títol del material:  edu365.cat

    Autor:  Generalitat de Catalunya. Departament d’educació.
    Àrea:  Totes les àrees d’infantil, Primària, ESO i Batxillerat

    Resum del joc:  Existeixen diferents opcions de joc en funció de l’àrea que es vulgui treballar i l’etapa educativa de l’infant.

    Format:  Digital
    Idioma:  Català
    Destinataris:  Totes les edats

    Orientació didàctica:  Depèn de l’àrea que es vulgui treballar, per entrar a les diferents activitats cal l’ajuda d’un adult, un cop a la pàgina de l’activitat es pot utilitzar autònomament.
  En algunes activitats la navegació no és fàcil i no permet un ús autònom per part de l’infant.




OBJECTIUS GENERALS: 


Si
No
Destinat a l’aprenentatge de nous conceptes
X

Reforça conceptes
X

Millora estratègies d’aprenentatges

X
Motiva a l’alumne
X

Reforça la comunicació

X
Millora habilitats digitals
X




OBJECTIUS ESPECÍFICS: 

Reforçar els continguts treballats a classe








 
ANÀLISIS DEL MATERIAL: 

Aspectes tècnics i de disseny:

           A)     Aparença
SI
NO
L ‘interfície és adequada a l’edat dels infants
X
X
És innovador

X
El text és adequat a l’edat dels infants
X

         B)     Elements multimèdia


Son motivadors
X

Contingut adequat
X

Vídeo adequat


Àudio adequat
X

Imatge adequat
X

         C)     Interactivitat


Mobilitat entre apartats fàcil

X
Botons i menús faciliten la navegació
X

Funcionen tots els enllaços

X



Aspectes pedagògics i funcionals: 

         A)     Aspectes funcionals
SI
NO
Permet un ús autònom
X
X
Hi ha autocorrecció
X

         B)     Aspectes pedagògics i/o socials


Fomenta l’autoaprenentatge
X

Hi ha un aprenentatge progressiu
X

         C)     Anàlisis de continguts


Queda clar a qui va dirigit i el tipus de material
X

La guia és adequada

X
Contingut actualitzat
X

Vocabulari adequat
X






No hay comentarios:

Publicar un comentario