Aquesta setmana hem treballat com podem identificar si un joc multimedia és adequat o no per utilitzar a les nostres aules. Sempre haurem de tenir en consideració l'edat i les característiques del nostre grup classe i el què volem treballar amb ells.
Per poder fer una avaluació mínimament adequada hem elaborat una taula d'avaluació en petit grup, ara cada una de nosaltres aplicarà aquesta taula a un joc multimedia que trobem en xarxa per poder determinar sí és o no un bon material per utilitzar a les nostres aules.
El material multimedia que jo he avaluat és el següent:
Títol
del material: edu365.cat
Autor: Generalitat de Catalunya. Departament
d’educació.
Àrea: Totes les àrees d’infantil, Primària, ESO i
Batxillerat
Resum
del joc: Existeixen
diferents opcions de joc en funció de l’àrea que es vulgui treballar i l’etapa
educativa de l’infant.
Format: Digital
Idioma: Català
Destinataris: Totes les edats
Orientació
didàctica: Depèn de
l’àrea que es vulgui treballar, per entrar a les diferents activitats cal
l’ajuda d’un adult, un cop a la pàgina de l’activitat es pot utilitzar autònomament.
En algunes activitats la
navegació no és fàcil i no permet un ús autònom per part de l’infant.
OBJECTIUS
GENERALS:
Si
|
No
|
|
Destinat
a l’aprenentatge de nous conceptes
|
X
|
|
Reforça
conceptes
|
X
|
|
Millora
estratègies d’aprenentatges
|
X
|
|
Motiva
a l’alumne
|
X
|
|
Reforça
la comunicació
|
X
|
|
Millora
habilitats digitals
|
X
|
OBJECTIUS
ESPECÍFICS:
Reforçar
els continguts treballats a classe
|
ANÀLISIS
DEL MATERIAL:
Aspectes
tècnics i de disseny:
A)
Aparença
|
SI
|
NO
|
L
‘interfície és adequada a l’edat dels infants
|
X
|
X
|
És
innovador
|
X
|
|
El
text és adequat a l’edat dels infants
|
X
|
|
B)
Elements
multimèdia
|
||
Son
motivadors
|
X
|
|
Contingut
adequat
|
X
|
|
Vídeo
adequat
|
||
Àudio
adequat
|
X
|
|
Imatge
adequat
|
X
|
|
C)
Interactivitat
|
||
Mobilitat
entre apartats fàcil
|
X
|
|
Botons
i menús faciliten la navegació
|
X
|
|
Funcionen
tots els enllaços
|
X
|
Aspectes
pedagògics i funcionals:
A)
Aspectes
funcionals
|
SI
|
NO
|
Permet
un ús autònom
|
X
|
X
|
Hi
ha autocorrecció
|
X
|
|
B)
Aspectes
pedagògics i/o socials
|
||
Fomenta
l’autoaprenentatge
|
X
|
|
Hi
ha un aprenentatge progressiu
|
X
|
|
C)
Anàlisis de
continguts
|
||
Queda
clar a qui va dirigit i el tipus de material
|
X
|
|
La
guia és adequada
|
X
|
|
Contingut
actualitzat
|
X
|
|
Vocabulari
adequat
|
X
|
No hay comentarios:
Publicar un comentario